Hieronder vallen de afdelingen Logistieke Diensten, Financiële Administratie, Human Resource, Automatisering, Technische Dienst en Data invoer en verwerking.
1. Financiële Administratie
Deze afdeling is verantwoordelijk voor de debiteuren administratie, de boekhouding en de inning van retributie, concessie rechten, keuringsloon en exploratie vergoeding;
2. Informatie Techniek
Deze afdeling beheert het Log Production Management information System (Log Pro). Ook vervult deze afdeling thans de taken van netwerkbeheer, systeem ontwikkeling, database management en draagt zorg voor het drukken van de SBB – labels;
3. Human Resource
De afdeling die zorgt voor de werving en selectie van personeel en ook verantwoordelijk is voor het personeelsbeleid;
4. Interne Controle
De Accountmanager is belast met de interne controle en presenteert jaarverslagen;
5. Data Processing
Deze afdeling zorgt voor de invoer en verwerking van gegevens die zijn vermeld op kapregisters, vervoerbiljetten etc. in het Log Pro systeem;
6. Logistieke Diensten
Deze afdeling zorgt voor transport en accommodatie van de (veld) personeelsleden, goederentransport en het onderhoud van de dienstvoertuigen en de veld – en wegcontrole-posten. Ook is deze afdeling belast met het bezorgen van post. Binnen deze afdeling zijn er sub – afdelingen als Inkoop en Voorraad Beheer, Interieur Verzorging en Technische Dienst (onderhoud van van de SBB gebouwen en van onze voer- en vaartuigen).